ایربگ پراید یک وسیلهٔ ایمنی مدرن

ایربگ پراید یک وسیلهٔ ایمنی مدرن در این  خودرو است که در زمان تصادف خودرو پر از باد شده و به شکل بالش بین سرنشین و بدنه خودرو در نقش حفاظی نرم قرار می‌گیرد. ایربگ پراید یکی آپشن های موجود در این خودرو است که تا ۸ درصد امکان مرگ سرنشین را کاهش میدهد .

ایربگ پراید هر ساله در حال ارتقا کارایی می‌باشد. امروزه ایربگ پراید بعد از برخورد خودرو با موانع سخت در کسری از ثانیه باد شده و بین سر و بدن سرنشینان با اجزاء داخل خودرو حائل می‌شود. در این میان کمربند ایمنی با ایجاد شتاب منفی روی بدن مسافرین، باعث کاهش یافتن ضربه وارده می‌شود. درنتیجه ایمنی سرنشینان خودرو بیشتر میشود و همانطور ذکر شد تا هشت درصد میزان مرگ سرنشینان کاهش پیدا میکند.

C:\Users\ana\Desktop\airbag.jpg


در چند ماه گذشته به علت نوسانات نرخ ارز و عدم واردات لوازم یدکی، قیمت برخی از لوزام یدکی چند برابر شده است.  از جمله این لوازم ایربگ پراید است که دچار این نوسانات شده است.این افزایش قیمت به مالکان خودروها این هشدار را می‌دهد که در رانندگی خود بیشتر دقت کنند و از خطاهای خود بکاهند.


سیستم های تشکیل دهنده ایربگ پراید:

  1. سنسور ضربه و شتاب

  2. چاشنی

  3. واحد کنترل الکترونیکی

  4. کیسه هوا


مهمترین بخش سیستم ایربگ پراید چیست؟

مهمترین بخش سیستم ایربگ پراید چاشنی و واحد کنترل الکترونیکی است. چاشنی وظیفه فعال کردن کیسه هوا در هنگام ضربه را بر عهده دارد و از موادی مانند اکسید آهن، نیترات پتاسیم و آزیدسدیم تشکیل شده است. 

لازم به ذکر است که سیستم ایربگ پراید یا همان کیسه هوا بعد از هر تصادف و باز شدن این کیسه لازم است ایربگ تعویض شود .شاید در ذهنتان این سوال پیش بیاید که دلیل این امر چیست ما پاسخ این سوالتان را می دهیم که به دلیل یکبار مصرف بودن چاشنی و کیسه هوا لازم است بعد از عملکرد مجددا این سیستم تعویض شود.

قیمت ایربگ پراید

همانطور که گفته شد با اعمال قوانین و مقررات سختگیرانه استاندارد بسیاری از خودروهای داخلی به سیستم کیسه هوا یا همان ایربگ مجهز شدند .

در حال حاضر برای خرید یک جفت ایربگ Airbag ارزان‌ترین خودروی کشور یعنی ایربگ پراید در بازار باید چند میلیون تومان هزینه کرد. این قیمت برای خودرویی به عنوان ارزانترین خودروی کشور شناخته شده است منطقی نیست. این افزایش قیمت ایربگ پراید بی ارتباط با افزایش ناگهانی قیمت این خودرو نبوده و بسیاری از لوازم یدکی این خودرو افزایش قیمت داشته‌ است. کارشناسان  و تولید کنندگان داخلی بر این نظرند که توان تولید این قطعه یا همان ایربگ و سیستم چاشنی این محصول در داخل کشور وجود ندارد و با عدم واردات که نتیجه آن عدم تولید این قطعه و در پی آن نوسانات نرخ ارز است که افزایش چندین برابری قیمت ایربگ پراید و دیگر خودرو ها را با خود به همراه دارد.

C:\Users\ana\Desktop\8294c4.jpg


با گران شدن ایربگ خودروها مالکان به سمت خرید استوک این قطعه رفته‌اند. برخی دیگر نیز ایربگ خود را غیر فعال کرده و ایمنی خود و خانواده شان را کاهش داده‌اند. سایت یدک یار به یاری شما شتافته است و با بهترین و منصفانه ترین قیمت لوازم یدکی خودروها و به خصوص ایربگ پراید را به شما عزیزان عرضه میکند.