قیمت گیربکس پراید و راه خرید جنس باکیفیت

گیربکس یکی از مهمترین و کلیدی ترین قطعات در خودرو است. به دلیل ارزش بالا این قطعه میتوان جایگاه آن را با موتور خودرو برابر دانست. گیربکس خودروها مختلف از قیمت ها و اشکال و جنس و حتی نوع سیستم درونی متنوعی برخوردار هستند. برای نمونه قیمت گیربکس پراید با قیمت گیربکس پژو متفاوت است و حتی جنس و کیفیت شان نیز متفاوت است.

انواع گیربکس

  1. گیربکس های معمولی
  2. گیربکس های اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک

در این نوع از نوع از گیربکس، گیربکس به صورت اتوماتیک است. به این منظور که به طرز خودکار دنده‌ها با توجه داشتن به سرعت خودروی شما تغییر می ‌کند. این نوع گیربکس تغییردنده‌ها را خود تنظیم می‌کند و راننده را تغییر دادن دنده‌ها به صورت دستی رها می ‌کند.

قیمت گیربکس پراید

گیربکس دستی

این نوع از گیربکس همان طور که از نامش مشخص است، سیستمی است که توسط راننده که خود شما باشید به طور دستی انجام می‌ شود. گشتاور کلاچ را تنظیم کرده در نتیجه به طور دستی با استفاده از پای راننده بر روی پدال اعمال می‌ شود.

وظایف گیربکس چیست؟

  1. امکان درجا کارکردن موتور
  2. امکان حرکت معکوس برای خودرو
  3. تبدیل گشتاور برای حالت های مختلف

برای آشنایی بیشتر با گیربکس اجزا درونی این قطعه را برایتان نام می بریم:

  • شفت ورودی
  • شفت خروجی
  • برنجی
  • کشویی
  • ماهک
  • محورزیر
  • چرخ دنده 1 و2 و3

گیربکس پراید

با توجه به نقش کلیدی و مهم گیربکس ( gearbox ) ممکن است این قطعه بر اثر عوامل مختلفی مانند تصادف و ضربه خورد در قسمت جلو خودرو دچار خرابی شود و احتیاج به تعویض و یا تعمیر داشته باشد. پس لازم است اطلاعات کافی در مورد این قطعه داشته باشید. زیرا این قطعه نیز مانند لوازم یدکی دیگر موجود در خودرو دارای کیفیت و مرغوبیت های متنوع است و قیمت های مختلفی به چشمتان خواهد خورد. 

برای مثال گیربکس پراید در صورت خرابی خودرو می تواند با گیربکس اتوماتیک جایگزین شود. البته قیمت گیربکس پراید در نوع اتوماتیک با دستی متفاوت است و گزینه دیگری که لازم است رعایت کنید توجه به اصل و اورجینال بودن قطعه است. قیمت گیربکس پراید در نوع اصل با قیمت گیربکس در نوع غیر اصل نیز متفاوت است.

علائم بروز مشکل در گیربکس خودرو

  1. دنده هایی که تغییر نمی کنند
  2. نشت روغن / مایع
  3. گرفتن کلاچ
  4. سر و صدا در حالت خلاص خودرو
  5. صداهای غیرطبیعی از موتور
  6. بوی سوختگی

اهمیت بالا و نقش مهم گیربکس در عملکرد خودرو باعث شده است که توجه بالایی نسبت به خود جلب کند. زیرا در صورت خرابی این قطعه مهم لازم است هزینه و وقت بسیاری صرف شود تا خودرو بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

گروه تخصصی و ماهر یدک یار ارائه دهنده خدمات فروش و نصب لوازم یدکی و قطعات مختلف در خودرو هستند. در نتیجه شما برای تعمیر و تعویض قطعه ای از خودرو خود لازم نیست وقت زیادی برای یافتن صرف کنید. تنها کافیست با مراجعه سایت معتبر یدک یار خرید لوازم یدکی خودرو را انجام دهید. در این سایت قیمت انواع لوازم یدکی از جمله قیمت گیربکس پراید بسیار مناسب می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد